Saturday 15 March 2008

Lördag i en svensk småstad.

Igår landade planet på svenks mark. I skrivande stund sitter jag hemma hos päronen i en svensk småstad. Och allt är precis som vanligt. Skönt på ett sätt. Samtidigt förstår man gång på gång hur man kände sig som tonåring då man längtade bort till något större, något mer ogreppbart. Vet inte om jag har kommit till det ogreppbara ännu. Det kommer väl alltid vara, om jag känner mig själv rätt, en dröm liggandes längs horisonten.
Men åter till verkligheten. Småstaden. Var på Ica förut. I kön diskuterades det om Melodifestivalen, vem som var rutinerad och inte. Hetsade även lite andra hands shopping. Fina tyger och fint porslin blev resultatet. Småstaden har rätt okej andra hands affärer trots allt!

Ikväll antar jag att det blir soffhäng framför svennefestivalen. Drar en djup suck, och accepterar. Eftersom jag fortfarande äter medicin för sjukan så är det ingen god idé att göra småstadens gator osäkra en lördag som denna.

PS. Päronen har skaffat sig en Soda Stream. Min blåsa har tömts ett antal gånger idag.

No comments: