Wednesday 16 September 2009

Päron.



Ack, mina päron är för fina ibland. Internettermer är en återkommande gren i felsägningar, "Gåggla" osv. Nu har ett känt internetcommunity (detta är public service och ingen smygreklam) fått två nya namn, ett känt sedan tidare för närstående, "Bloggface" som pappa uttryckte det för några månader sen. Idag kom ett nytt, "Facedagboken" slank ur mammas mun när hon hängde över min nerförsjunkna-slösurfande-axel. Förstår att 50-talisterna inte hänger med. Tvingade mamma att skaffa en blogg för några år sedan, tror det blev ett inlägg, och det handlade om mig. Fin hon. På tal mamma, så ramlade pappa ner från taket förut och blev nästan av med ett finger tror jag. Min pappa brukar hänga på tak. Vet inte vad jag tycker om det längre.

Nog om päronen, ville mest bara ge tillbaka lite kärlek.

Nu blir det väl till att sova igen, som alltid mellan tjugotvå och nollsex.

PS. Det där med sovtiderna är ju endast en utopi. Min kropp skriker om att få sova minst åtta timmar per natt. Men inte ger jag svar på tal inte. Försöker bara inbilla mig det...

1 comment:

Clara said...

Päron är BRA SKIT!