Monday 3 March 2008

There's a lot of things to do before you die.

Kaffet i handen. Ännu en morgon av besvikelse. Hatar mig själv för att jag inte kan höra när klockan ringer på morgonen. Eller jo, jag hör den, i sömnen, drömmer någonting om någon random tävling där det går ut på att man ska trycka på knappen så fort som möjligt. En sådan där tävling, i samma anda som alla dessa ringa-in-till-radion-och-skrika-sitt-namn-tävling. Fast i mina drömtävlingar så behöver man inte skrika alls. Det räcker med att man är jävligt snabb med att trycka på knappen. Sedan blev klockan visst elva och tre timmar av tävling har pågått, utan en enda aning om att det faktiskt är morgon och halva dagen av dyrbar tid har gått åt till någon fjantig dröm! Är sjukt less på detta uppvaknande varenda gång jag ställer väckarklockan.

No comments: